Monte Cervantes

Kapteinen (og noen andre) har ett lite problem her . Dette hente ved Spitzbergen og skipet hadde nærkontakt med is eller fjell. Skipet sank ikke , tror de ble reparert i Tromsø.

Vist 54 ganger. Følges av 5 personer.

Kommentarer

Er det ikke krevende å holde et skip flytende som er “halvsunket” i flere dager over et halvt Barentshav, helt fra Spitsbergen et sted og ned til f.×. Tromsø? (uansett ikke så mange skipsverft/reparasjonsverksteder på Svalbard…)

Bare propelleren er under vann så kan de nok seile langt for egen maskin. Kanskje de ble slepet.

“Monte Cervantes "var eid av et rederi i Hamburg som hette “Hamburg Sud” (1925-6. Rederiet hadde fire skip i turistfart på Norge på den tiden. Startet turistme i 1909.

“Monte Cervantes” va på tur fra Nordkapp te Svalbard da ho i juli 1928 gikk på et isfjell …
ved hjelp av dykkera og folk fra den russiske isbryteren “Krasin” vart ho reparert på 5 daga på Svalbard (eller Spitzbergen som det heite den gangen ).

“Monte Cervantes” vart døpt i august 1927 og sank i januar 1930 ved Terra del Fuego etter å ha gått på en grunne .
Et mennske omkom ….. kapteinen !

Ho va også kjent som " Titanic of the South" og “The Argentinian Titanic”

Bildesamlingen (7183 bilder)

 

Svalbard (5 bilder)

 
Annonse

Nye bilder